Із десяток років тому головним заняттям дітей дошкільного віку були різноманітні ігри, малювання, ліпка, слухання казок, відвідування гуртків за інтересами, заняття спортом. Як тепер проводять дні дошкільнята, які заняття їх цікавлять? Якщо він ходить у садочок, то в будній день там навчається, розвивається, виховується. Педагоги роблять все у міру своїх можливостей та професіоналізму. Сьогодні ситуація різко змінилася. За даними ЮНЕСКО сучасні дошкільники 3-6 років зайняті переглядом телевізора, мультфільмів у середньому 3-4 години на день, близько 23-24 години у тиждень. Те, що від надмірного перегляду телебачення потерпає зір, відомо майже кожному, а от що страждає і майже весь комплекс психічних процесів, станів і властивостей людини, особливо у дітей, знають далеко не всі. Психологи стурбовані тим, що на перегляд мультфільмів витрачається цінний час, відведений на істинно потрібну і важливу діяльність, провідну в дошкільному віці — гру, на обстеження предметів за кольором, величиною, вагою. Перегляд телепередач призводить до рідшого читання книжок, втрачається живе спілкування із ровесниками та дорослими. Тому практичні психологи розглянули та обговорили дану тему на міському методичному обєднанні соціально-психологінчої служби. Зустріч проходила у дружній та творчій атмосфері практичних психологів, працівників ДНЗ №8 «Ромашка» та батьків дітей однієї із груп даного закладу. Координувала роботу присутніх практичний психолог ДНЗ «Ромашка» Гончар Н.В., яка вміло підібрала матеріал, що дав змогу зробити певні висновки щодо впливу медіа середовища на розвиток дітей. Спільними зусиллями були обговорені практичні поради щодо зменшення негативного впливу телевізора, комп’ютера на психологічний стан сучасних діточок.
|